Wednesday 20 December 2017

Ruchoma średnia dynamika ax 2017


Innowatorzy produktów oprogramowania dla architektury-inżynierii 8211 Budownictwo (AEC) w pionie obsługujących organy rządowe i przedsiębiorstwa budowlane SoftTech Engineers Pvt. Ltd specjalizuje się w opracowywaniu niezawodnych i światowej klasy produktów oprogramowania dla niszowej architektury Architecture-Engineering-Construction (AEC). Nasze produkty umożliwiają klientom obniżenie kosztów, zwiększenie wydajności, skuteczną kontrolę i lepsze wykorzystanie zasobów pod względem ludzi, infrastruktury i obsługi klienta. Nasze produkty renomy: AutoDCR to nagradzany produkt krajowy, który zrewolucjonizował proces kontroli planu budowlanego w organach zarządzających. Obecnie jest wdrażany w 50 ULB w Indiach System Zarządzania Informacją o Pracach Publicznych PWIMS, internetowa aplikacja "gotowa do użycia" (COTS) do zarządzania podstawowymi procesami funkcjonalnymi planowania prac, zakupów i konserwacji w organizacjach prac publicznych. OPTICON to solidne oprogramowanie do zarządzania konstrukcją, zaprojektowane specjalnie dla organizacji budowlanych. Dzięki inteligentnie zbudowanym modułom do projektów, finansów, maszyn do wzmacniania instalacji, twoje projekty budowlane są zapewnione z pozytywnych zwrotów. Usługi BIM Wirtualizacja projektu zyskuje na znaczeniu każdego dnia. Dzięki dostępności modelu 3D, przed rozpoczęciem faktycznej budowy ma wiele zalet. Dzięki BIM projekt pozostaje spójny, skoordynowany i dokładniejszy dla wszystkich interesariuszy. Posiada 750-letnie doświadczenie i szczegółowe badanie klienta SoftTech Engineers Pvt. Ltd opracowała e-zarządzanie i produkty ERP dla budownictwa, mając na uwadze specyficzne potrzeby naszych klientów, możesz mieć pewność, że Twoja firma jest w dobrych rękach. Produkty od SoftTech Engineers Pvt. Ltd. zapewnia: Wzrost produktywności Koncentracja na podstawowej funkcji firmy Poprawione dolne linie Zachowaj aktywa swojej firmy Inwestowanie czasu i pieniędzy w technologię biznesową SoftTech Engineers Pvt. Z oo jest zaufanym partnerem w twoim triku na sukces. Dynamics Rozwiązywanie problemów z CRM 02032018 Jeśli masz instalację programu Dynamics CRM 2017 2017 2018, która nie działa tak jak Ty (lub Twoi użytkownicy), to powinieneś, dlatego ten artykuł zawiera informacje na temat jak zdiagnozować, gdzie leżą problemy i jakie są sugerowane rozwiązania. Niektóre z tych porad i trików dotyczą również usługi CRM Online, więc czytaj klientów w chmurze. Stwierdzenie oczywistości Pierwszą rzeczą, którą powinieneś zrozumieć, jest powolność twojego CRM i jak zmierzyłeś, że będziesz potrzebował zdobyć uchwyt na to, które aspekty wydajności są zgłaszane jako problematyczne, jeśli zamierzasz je rozwiązać . Często występuje wiele czynników, które prowadzą do słabej wydajności, dlatego ważne jest, aby ustalić pewien bazowy pomiar aktualnej niskiej wydajności, zrozumieć akceptowalną wydajność, a następnie ustalić, co powoduje różnicę. Czy jest to wibracja zgłaszana przez użytkowników inaczej zwana postrzeganiem wydajności przez użytkownika, kiedy uzyskuje dostęp do interfejsu internetowego Czy znajduje dane Czy edytuje i tworzy dane Czy jest to usługa sieciowa wywołana przez niestandardową integrację Czy słaba wydajność jest spójna (łatwo odtwarzana), lub przerywany Wydajność uległa pogorszeniu w miarę upływu czasu - Może być związana ze zwiększoną liczbą użytkowników lub zwiększonymi danymi Narzędzia diagnostyczne Poniżej przedstawiono niektóre narzędzia, które moim zdaniem są przydatne podczas rozwiązywania problemów z wydajnością podczas instalacji CRM i powinny być one znane większości programiści i infralopersi wartymi swojej soli. Skrzypek do przechwytywania ruchu między przeglądarką a serwerem SOAP-UI do odtwarzania wywołań serwisowych działa zarówno na SOAP, jak i na usługach internetowych REST. CRM Wbudowane narzędzia diagnostyczne do pomiaru wydajności przeglądarki internetowej i danych sieciowych między przeglądarką a serwerem SQL Server Management Studio dla badanie podstawowej wydajności SQL Server, wykonywanie zapytań, sprawdzanie planów wykonania Chciałbym być naukowy w moim podejściu i przechwytywać czas operacji, używając narzędzi gdzie tylko to możliwe. Wiele przebiegów testowych, przy użyciu średniej jako miary (ale strzeż się magii buforowania na przebiegach wtórnych). Trudnym problemem postrzegania wydajności przez użytkownika końcowego jest często pomiar w odczuciach. musisz zmusić użytkowników, aby spróbowali i spiesz swój czas, jeśli to możliwe. Dobrą wiadomością jest to, że są wbudowane narzędzia, które mogą ci w tym pomóc. Sprawdzanie kondycji Najpierw uruchom program Microsoft Dynamics CRM 2017 Best Practices Analyzer w swojej instalacji Jeśli podświetliłby błędy, które powinieneś rozwiązać, mogą one nie mieć bezpośredniego wpływu na wydajność twojego systemu, ale najlepiej wyeliminować te przed tobą za daleko. Również podczas korzystania z niego, jak aktualne są twoje łaty, wiem, że tam jest czas, kiedy się hamujesz i nie możesz zastosować najnowszej łatki z powodu jakiegoś przedsiębiorczego powodu, ale jeśli nic Cię nie powstrzyma, upewnij się, że jesteś na bieżąco. Jeśli nie masz pewności, na jakim poziomie poprawek masz zamiar, sprawdź tutaj numery kompilacji CRM. Interfejs sieciowy Zanim spróbujesz, korzystasz z obsługiwanej przeglądarki Z perspektywy Web UI znajdziesz kilka świetnych wbudowanych narzędzi, które pomogą Ci zdiagnozować problemy i zmierzyć wydajność. Diagnostyka przeglądarki CRM Jeśli przejdziesz do toolsdiagnosticsdiag. aspx titlecrm2018webtoolsdiagnosticsdiag. aspx toolsdiagnosticsdiag. aspx toolsdiagnosticsdiag. aspx zobaczysz poniższą stronę. Kliknij przycisk Uruchom, a otrzymasz wyniki niektórych testów wykonanych z przeglądarki, które ujawnią wszelkie problemy między przeglądarką i serwerem lub samą przeglądarką. Zwróć uwagę, że adres URL jest dla katalogu głównego witryny CRM, a nie dla konkretnej organizacji. Jest to bardzo przydatny sposób na uzyskanie od użytkowników końcowych informacji o wydajności CRM i przesłanie ich do Ciebie. Pomaga również uruchomić to w różnych porach dnia, jeśli twój scenariusz wymaga innej wydajności w różnych porach dnia. Począwszy od wersji CRM 2017 SP1 jest nowe narzędzie diagnostyczne przeglądarki w mieście. Hit Ctrl Shift Q w IE, a zobaczysz następujące. Teraz kliknij przycisk Włącz i załaduj formularz, który próbujesz przeanalizować. Hit Ctrl Shift Q ponownie, a teraz masz doskonały podział wydajności formularza. Może to być przydatne do porównywania wydajności różnych użytkowników końcowych przeglądarki, a także do sprawdzania wpływu, jaki ma projekt twojego formularza. Załadowany z miliardem podsieci To wiosło. Form Design Ill starannie przeglądaj swój formularz. Zastanów się nad użytkownikami końcowymi i odpowiednio dostosuj układ formularza, ponieważ nie zawsze będziesz musiał mieć wszystkie pola na swoim miejscu. Być może zaprojektowanie lekkiej formy, która jest używana przez 90 czasu i pozwala użytkownikowi przejść do szczegółowej formy, pozostali 10 pozostawiają użytkowników bardziej produktywnymi w porównaniu do 1 gigantycznej formy, starając się być wszystkim dla wszystkich. Podobnie pamiętaj o rozważaniu ról użytkowników końcowych i segregowaniu w ten sposób różnych układów formularzy. Tak, prowadzi to do nieco dodatkowego rozwoju i konserwacji, ale jeśli prowadzi do bardziej przydatnej formy dla użytkowników, którzy działają lepiej, system jest bardziej prawdopodobny do użycia niż forma o powolnej melasie z miliardem podsieci, która może się przydać. Web Services CRM zawiera doskonałe API usług internetowych, które umożliwia integrację z innymi systemami. Wzór, który widziałem często wymaga od programistów napisania uproszczonego zestawu usług internetowych, które są zgodne z modelami danych charakterystycznymi dla organizacji, działając jako opakowanie dla CRM. Upraszcza to integrację i przekształca obiekty CRM w wymagane modele, zapewnia także odrobinę abstrakcji, dzięki czemu można zminimalizować zakłócenia, jeśli później uaktualnisz instalację CRM. Brzmi wspaniale, i możesz wydmuchać trochę kodu bardzo cholernie szybko, co daje pożądane rezultaty za pomocą LINQ. Tak jak Peter Parkers, wujek Ben powiedział z wielką mocą, że to wielka odpowiedzialność. Uzyskanie szybkiego kodu nie oznacza, że ​​napisałeś wydajny system. Zakładając, że piszesz zapytania dotyczące usługi OData: (Aktualizacja z września 2018 r.) Użyj Biblioteki rdzeniowej PFE, aby uniknąć ponownego odkrywania koła. Przetestuj swoje zapytania przy użyciu SOAP-UI bezpośrednio w stosunku do usługi OData CRM. Użyj projektanta zapytań OData w narzędziach Dynamics XRM. lub bądź odważny i po prostu wypracuj sam format adresu URL Teraz przetestuj niestandardową usługę WWW, która wykonuje tę samą usługę, różnica polega na narzucie niestandardowej usługi WWW (czyli 200 ms) Zrozum, że zapytanie LINQ może spowodować wiele wywołań usługi WWW OData. Co dzieje się sekwencyjnie. Co dodaje do straconego czasu. Sprawdź dzienniki IIS serwera CRM, aby zobaczyć liczbę żądań przychodzących do usługi internetowej OData. Czy możesz refaktoryzować zapytanie w celu zmniejszenia liczby połączeń Zwróć tylko te atrybuty i linki, które potrzebujesz Znajomi nie pozwalają znajomi pisać zapytań SELECT i podobnie nie powinieneś ładować więcej atrybutów w jednostkach CRM niż potrzebujesz Podaj tylko te atrybuty, które potrzebujesz, a następnie wykonaj zapytanie Dodatkowe niepotrzebne atrybuty powodują dodatkowe obciążenie serializacją desegmentacji. Porównaj wyniki z SQL Server Filtered Views spróbuj T-SQL w SQL Server Management Studio, który dostaje podobne zestawy wyników, jak to działa przez porównanie Jedną z opcji do odczytu danych jest połączenie z SQL Server Filtered Views idą prosto do serca bestia. Nie wskakuj do tego bez uwzględnienia przyszłych implikacji, które nie będą działać na przykład w świecie CRM Online, ale jeśli większość operacji związanych z twoimi usługami sieciowymi jest zorientowana na odczyt, może być warta sprawdzenia. Poręcznym sposobem rejestrowania czasu niestandardowych usług sieciowych jest zapewnienie, że czas jest rejestrowany w usługach IIS (przy założeniu usług sieci ASP). Następnie możesz to przeanalizować w przypadku zapytań przekraczających Twoje docelowe czasy. CRM Maintenance Jobs CRM ma wiele wbudowanych zadań związanych z konserwacją, które wykonują takie czynności jak ponowne przeliczanie indeksu. Domyślnie zaczynają się one raz dziennie, mniej więcej w czasie, w którym zainstalowano CRM. Który zazwyczaj jest godzinami pracy. Doskonałym narzędziem do przeglądania tych harmonogramów i zmiany ich na czas mniejszej przerwy dla użytkownika jest Edytor zadań CRM z wydaniami dla CRM 2017 2017 2018. Sieci i infrastruktura Zapewnij odpowiedniej liczbie serwerów systemu Windows odpowiednią ilość pamięci RAM i sprawdzenie CPU Przewodniki wdrażania z 2017 r. 2017 r. dotyczące zalecanych wartości. Co wydaje się być średnim zużyciem pamięci i wykorzystaniem procesora w perfmon (lub w przypadku innych wykresów przyjaznych menedżerowi) Monitor zasobów) Jeśli masz wiele serwerów CRM wdrożonych za równoważeniem obciążenia, możesz przejść krok po stronie równoważenia obciążenia i przeglądać serwer CRM bezpośrednio (ze środowiska graficznego użytkownika końcowego) i czy to ma wpływ na wydajność. Jeśli tak, to sprawdź konfigurację NLB pod kątem jakichkolwiek problemów. Jak wygląda wydajność interfejsu WWW CRM z jednego z serwerów (za pośrednictwem Pulpitu zdalnego) Jak to się odbywa? Czy dzienniki zdarzeń systemu Windows są pełne błędów lub innych informacji wskazujących na problemy z dyskiem, sieci (łączność, DNS), uwierzytelnianie lub inne ważne rzeczy Jaka jest topologia sieci Podczas przeglądania interfejsu internetowego CRM i uzyskiwania własnego odczucia na temat wydajności systemu, robisz to zaledwie kilka metrów od centrum danych, podczas gdy użytkownicy skarżą się na wydajność w niektórych biurach regionalnych połączonych przez mokry kawałek sznurka Jeśli symptomy występujące na reklamie wydają się być geo-specyficzne, powtórz testy od ich końca tak bardzo, jak to możliwe (zobacz wbudowane narzędzia diagnostyczne w sekcji Interfejs sieciowy). Masz problemy z latencją między użytkownikami końcowymi a serwerami CRM CRM może być nieco rozmowny, a to może spowodować ból w związku z wysokim opóźnieniem (np. Myśl o Londynie do Canberra). W niektórych organizacjach zauważyłem lepszą wydajność dzięki Citrix, ponieważ przeglądarka na serwerach CRM występowała lokalnie w tym samym centrum danych. Twój przebieg będzie się różnić, podobnie jak narzędzia do Twojej dyspozycji, aby rozwiązać ten problem. Ustawienia IIS Sprawdź dokładnie, czy włączona jest funkcja dynamicznej kompresji dla witryny CRM w IIS 8 8.5. Po wykonaniu tej czynności sprawdź ustawienie outputCache dla omitVaryStar zgodnie z tą Poradą CRM dnia. Tak, dotyczy to również usług IIS 8.5, a nie jest to tylko problem CRM, który dotyczy wszystkich witryn hostowanych w IIS. Bez tego ustawienia może się okazać, że dane wyjściowe nie są poprawnie buforowane przez przeglądarkę, co powoduje przeciąganie wydajności przez tworzenie dodatkowych żądań dotyczących zawartości po wczytaniu strony. Pamiętaj o tym, aby przetestować przedtem za pomocą przeglądarek, w których ich pamięć podręczna została opróżniona (następnie załaduj kilka różnych formularzy), aby zmierzyć różnicę wydajności. SQL Server Oczywiście wydajność Dynamics CRM jest silnie uzależniona od wydajności podstawowej instalacji SQL Server. Więc uruchomiłeś SQL Server Best Practices Analyser (edycja 2017) Pamięć i procesor to SQL wołający o więcej z tych fizycznych lokalizacji plików danych i logów to pliki danych i logów na oddzielnych dyskach fizycznych Max Stopień równoległości (MAXDOP) zaleca się ustawienie wartości 1. Wpływa na całą instancję, a zmiany następują natychmiast. Przed wykonaniem tej zmiany uważnie sprawdź bieżnik. tempdb zazwyczaj zaleca się, aby ta sama liczba fizycznych plików dla danych tempdb była taka sama, jak liczba procesorów na serwerze. Domyślnie będzie 1 plik. Przyrost plików baz danych sprawdza ustawienia automatycznego wzrostu plików baz danych i wstępnie je powiększamy, jeśli baza danych regularnie rośnie. Może to zmniejszyć liczbę pobrań dysków SQL, ponieważ rozszerza bazy danych. Widoki Dmvs do zarządzania danymi SQL ma kilka doskonałych statystyk dotyczących kosztownych zapytań, użycia indeksu i innych związanych z tuningiem rzeczy. Z perspektywy CRM mogą one pomóc ci odkryć, jakie są twoje najbardziej kosztowne zapytania. Ten artykuł Nuno Costa znacznie lepiej tłumaczy, niż mogę, więc sprawdź to. Aktualizacja 18 października 2018 r. Performance Analyzer dla Microsoft Dynamics (aka DynamicsPerf) to zestaw narzędzi opracowany przez Microsoft Premier Field Engineering. Jest to zestaw skryptów SQL służących do zbierania danych DMV programu SQL Server i specyficznych danych produktów Microsoft Dynamics (CRM, AX, GP, NAV, SL) w celu szybkiego rozwiązywania problemów z wydajnością produktów Microsoft Dynamics. Jeśli wykonujesz wiele zapytań, które zawierają klauzule WHERE z atrybutami niestandardowymi lub ORDER BY z niestandardowymi atrybutami, możesz skorzystać z indeksu tych atrybutów, szczególnie jeśli liczba rekordów jest duża. Dodanie INDEKSU do tabeli SQL jest jedyną obsługiwaną rzeczą, którą można zmienić w bazie danych SQL. Rzeczy, które musisz wziąć pod uwagę, jak wyjątkowe są dane Jak często czytasz od niego w porównaniu do pisania do niego (wkładki, aktualizacje) Ponieważ koszt będzie pochodzić w zakresie obliczania indeksu podczas wprowadzania zmian. Obecnie te obliczenia odbywają się online i nie blokują, ale nadal obciążają procesor i pamięć oczywiście. Ale skąd będziesz wiedzieć, które atrybuty wymagają indeksów Uruchamiaj zapytania podobne do tych, które działają wolno, bezpośrednio w SQL Server Management Studio i upewnij się, że zawiera plan wykonania. SQL poinformuje cię o kosztach komponentów zapytania i pokaże, czy indeks przyniesie korzyść temu zapytaniu. Co zrobić, jeśli jestem klientem CRM Online Jeśli zadzwonisz z pomocą techniczną do firmy Microsoft, możesz poprosić ich o dodanie indeksu. Więcej informacji Mam jeszcze do czynienia z aktualizacją wykraczającą poza wersję CRM 2017, ale jest tam obszerna dokumentacja dotycząca wydajności i optymalizacji opracowana przez firmę Microsoft i wciąż obowiązują te same zasady. Aktualizacja 2 września 2018 r. Firma Microsoft opublikowała niektóre szczegółowe informacje dotyczące CRM 2018 dotyczące skalowalnego systemu Dynamics CRM. Zobacz wniosek Wnioski Istnieje wiele ruchomych części do Dynamics CRM. Każda analiza wydajności będzie inna, ponieważ kontekst jest wszystkim dla instalacji na miejscu. Mam jednak nadzieję, że udało Ci się znaleźć przydatne informacje na temat ważnych rzeczy, o których warto pamiętać w odniesieniu do optymalizacji wydajności i rozwiązywania problemów w Dynamics CRM. Proszę włączyć JavaScript, aby zobaczyć komentarze obsługiwane przez Disqus. Differences między Microsoft Dynamics NAV i AX Od czasu do czasu mam pytania od klientów o tym, który system ERP do wyboru: Microsoft Dynamics NAV lub Microsoft Dynamics AX. Pytanie to stało się bardziej aktualne w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. Postanowiłem więc porozmawiać z naszymi specjalistami, którzy pracowali z obydwoma produktami i uzyskać bardziej wyczerpujące informacje na ten temat. Opinie i interpretacje są różne. Niemniej jednak w końcu dotarliśmy do wspólnej opinii, którą podzielę się w tym poście na blogu, wraz z małymi przykładami różnych cech każdego rodzaju oprogramowania. Informacje dostępne w Internecie na temat różnic między Dynamics AX i Dynamics NAV są sformułowane w następujący sposób: jeśli klient jest duży (tak zwany poziom przedsiębiorstwa), najlepszym wyborem jest Dynamics AX, natomiast Dynamics NAV jest odpowiedni dla mniejszych klient (lub małe i średnie przedsiębiorstwo SMB). Jednak to kategoryczne stwierdzenie nie może być uznane za ostateczną prawdę. Istnieją przykłady, w których Dynamics NAV jest używany z powodzeniem w firmach z 100, 200, 500 a nawet kilkoma tysiącami użytkowników. Natomiast Dynamics AX jest również stosowany w firmach z pięcioma użytkownikami. Dlatego nie należy twierdzić stanowczo, że wybór systemu zależy głównie od wielkości firmy i liczby użytkowników oprogramowania. Uważam, że kluczowe kryterium wyboru systemu leży na granicy między wielkością przedsiębiorstwa (w tym ilością danych) a reprezentowaną branżą. jak również pomiędzy kompleksowym zarządzaniem procesami w firmie i potrzebą łatwego w użyciu i prostego interfejsu, który można dostosować do własnych potrzeb. Na przykład, Dynamics AX ma większą moc w zarządzaniu złożonymi procesami, takimi jak produkcja, oferując większą funkcjonalność. Dlatego firmy produkcyjne, które wdrażają złożone procesy w swojej działalności, zdecydowanie powinny wybrać Dynamikę AX. A fakt, czy firma ma pięciu czy 1 005 użytkowników, nie jest tutaj tak ważny. I odwrotnie, jeśli firma działa na przykład w sektorze hurtowym, gdzie głównym celem jest możliwość łatwego i szybkiego przetwarzania danych przez użytkowników, Dynamics NAV byłby prawdopodobnie znacznie lepszą opcją. Dostosowane do potrzeb użytkownika i proste wyświetlanie danych zapewni wyższą wydajność, ponieważ potrzeba mniej czasu na uzyskanie wymaganych informacji. Na przykład, wprowadzając nazwę klienta w polu numeru klienta, system będzie mógł natychmiast odfiltrować niezbędne informacje. Analizując wielkość firmy, w naszym przypadku odnosimy się do ilości danych (jak skutecznie system jest w stanie przetwarzać duże ilości danych) i ich złożoności (złożoność procesów). Klucz leży w funkcjonalności dostarczanej przez oba systemy. W tym przypadku sprawdzam standardową funkcjonalność zapewnioną przez firmę Microsoft w standardowych wersjach systemów. Dynamics AX jest zdecydowanie bogatszy funkcjonalnie pod względem zarządzania różnorodnymi procesami, takimi jak procesy związane z zarządzaniem projektem, sektorem publicznym lub produkcją (w tym obszarze Dynamics NAV jest w stanie wyświetlać tylko dyskretną produkcję, podczas gdy Dynamics AX może również odzwierciedlać Poza tym Dynamics AX ma gotowy, wbudowany interfejs skanera kodów kreskowych do urządzeń mobilnych (podręcznych) specjalnie zaprojektowanych do magazynów). Natomiast w takich sektorach jak sprzedaż hurtowa Dynamics AX traci swoje funkcjonalne zalety w stosunku do Dynamics NAV, która zapewnia taką samą pełną funkcjonalność i jest łatwiejsza w użyciu. Dynamics AX, podobnie, nie może być uważany za posiadający wszystkie funkcje Dynamics NAV, podczas gdy Dynamics NAV nie może być uważany za coś pozbawionego: Dynamics NAV oferuje również funkcje, które nie są obecne w podstawowej wersji Dynamics AX, takie jak podział dodatkowych koszty według towarów. W przeciwieństwie do Dynamics AX, Dynamics NAV może to zrobić automatycznie. Patrząc na wyświetlacz danych i funkcję modulacji, należy stwierdzić, że chociaż rozwiązanie Dynamics NAV oferuje możliwości szerokiej i zaawansowanej analizy według wymiarów, możliwości te w rozwiązaniu Dynamics AX są szersze i dają więcej możliwości sterowania. Wniosek: przy wyborze systemu ważne jest, aby wziąć pod uwagę nie tylko liczbę użytkowników lub ilość danych, ale także procesy biznesowe Wnioski: Standard funkcjonalnie Dynamics AX jest bogatszy niż Dynamics NAV w obszarach takich jak produkcja lub sektor publiczny Oba systemy mają różnice funkcjonalne, które mogą decydować o wyborze systemu dla konkretnego klienta. Wydajność tych systemów jest w dużej mierze zdeterminowana przez infrastrukturę usługową lub tak zwany sprzęt komputerowy. Ważnym czynnikiem jest wybór serwerów, na których będzie zainstalowany system. Po zapisaniu tego elementu wydajność będzie niska, niezależnie od wybranego oprogramowania Microsoft Dynamics. Wybierając system Dynamics AX, wymagana jest większa inwestycja w infrastrukturę serwerową, ponieważ system wymaga tego elementu. W Dynamics NAV inwestycje te będą niższe, ponieważ sam system jest mniej wymagający od sprzętu. Jednocześnie wydajność spada wraz ze wzrostem ilości danych w Dynamics NAV, więc konfiguracja sprzętu powinna być zaprojektowana tak, aby system działał sprawnie nawet po kilku latach. Ta funkcja jest mniej widoczna w systemie Dynamics AX. Należy zauważyć, że Dynamics NAV jest wyposażony w wiele bezpłatnych narzędzi do kompresji i archiwizacji danych, które mogą być dowolnie wykorzystywane przez klienta w celu poprawy wydajności. To wszystko zależy od administracji. Wniosek: nie należy oszczędzać środków na sprzęcie, aby system poprawnie działał. Wniosek: koszty infrastruktury będą wyższe dla Dynamics AX niż Dynamics NAV Ważne jest zrozumienie, że Dynamics NAV zasadniczo podsumowuje dane w różnych lokalizacjach. W ten sposób system zapewnia wygodniejszy interfejs użytkownika (potrzebne dane, takie jak bilans klientów na karcie, jest szybszy do wyświetlenia), natomiast system Dynamics AX nie sumuje danych, ale system działa na żądanie. Na przykład, aby wyświetlić równowagę klientów, użytkownik Dynamics AX musi wykonać więcej kliknięć, aby wysłać do serwera zapytanie o tę informację, a następnie skompilować ją i wyświetlić. Interfejs systemu Dynamics NAV jest znacznie wygodniejszy i łatwiejszy do odczytania dla użytkownika, dzięki czemu użytkownik może szybko przeglądać dane. I tu pojawia się pytanie, co jest ważniejsze dla firmy: funkcjonalnie bogatszy system lub wygodniejszy interfejs użytkownika systemu Interfejs Dynamics NAV jest podobny do standardowych produktów Microsoft Office z niemal identycznymi funkcjami regulacji ekranu (otwieranie i zamykanie pola w kartach, katalogach lub tabelach, a także łatwe do dostosowania paski narzędzi i ekran do potrzeb użytkowników). Uważam, że jest znacznie wygodniej dla zwykłego księgowego pracować w Dynamics NAV, podczas gdy analityk finansowy będzie miał więcej okazji do pracy z Dynamics AX. Wniosek: Dynamics NAV podsumowuje dane podczas przetwarzania, dzięki czemu użytkownik musi wykonać mniej kliknięć myszy, aby przeglądać codzienne dane. Wniosek: z punktu widzenia użytkownika interfejs Dynamics NAV jest bardziej intuicyjny i łatwiejszy do odczytania niż interfejs Dynamics AX Kolejną ważną rzeczą do porównania jest koszt dwóch produktów. Ponieważ rozwiązanie Dynamics AX ma znacznie bardziej rozbudowane ustawienia podczas konfigurowania (dostosowywania) i korzystania z systemu (szkolenie użytkowników), ostateczne koszty wdrożenia systemu są średnio co najmniej 1,5 razy wyższe niż w Dynamics NAV. Jeśli firma nie potrzebuje rozbudowanej funkcjonalności produkcyjnej i projektowej Dynamics AX, ten aspekt powinien z pewnością być brany pod uwagę, aby inwestycje dokonane przy wdrażaniu systemu były opłacalne. Istnieją również różnice w kosztach licencjonowania, które są wyższe w przypadku Dynamics AX. W oparciu o Microsoft RSP (zalecana cena sprzedaży), minimalna licencja na funkcjonalność dla 3 użytkowników Enterprise Dynamics AX (odpowiednik Dynamics NAV Full User) jest o około 290 droższa niż dokładnie ta sama licencja Dynamics NAV. Ta sama licencja z 30 użytkownikami Dynamics AX kosztuje o 48 więcej niż ta z Dynamics NAV. Ponadto koszt każdego dodatkowego użytkownika będzie ponad 33 wyższy w systemie Dynamics AX. Podsumowując koszty konsultacji i licencjonowania, a także przyszłe koszty utrzymania, całkowity koszt posiadania (całkowity koszt posiadania długoterminowych kosztów) dla rozwiązania Dynamics AX będzie droższy niż w przypadku rozwiązania Dynamics NAV. Należy zauważyć, że Microsoft regularnie oferuje specjalne warunki, w szczególności na zakup Dynamics NAV, co dodatkowo zwiększa korzyści PricePerformance wynikające z wyboru produktów Dynamics NAV. Kampanie dostępne w 2018 r. Obejmują Give me 5 or On Azure w O365 (specjalna oferta dla usługi chmurowej Dynamics NAV w połączeniu z licencjami Office 365). Licencje na oba systemy są dostępne zarówno poprzez licencjonowanie oprogramowania, które ma być przechowywane we własnej infrastrukturze firmy, jak i jako usługa w chmurze (czynsz za użytkownika miesięcznie). Wniosek: wdrożenie standardowego rozwiązania Dynamics NAV jest tańsze Wniosek: Dynamics NAV ma niższe całkowite koszty długoterminowe Wniosek: oba produkty są dostępne do wynajęcia i kupując licencje Przesunięcie w kierunku usług w chmurze Ważny nowoczesny trend obserwuje się w związku z Dynamics NAV : dzieje się znacznie szybsze przejście w kierunku chmury. Obecnie ten system jest w zasadzie produktem całkowicie opartym na chmurze z pełnoprawnymi użytkownikami stron internetowych i mobilnych (w tym tabletów). Natomiast system Dynamics AX obecnie nie ma klienta WWW (możliwość połączenia się z systemem za pomocą przeglądarki internetowej i korzystania z prawie 100 funkcji systemu) lub tabletu (funkcjonalność dostępna poprzez interfejs specjalnie dostosowany do tabletów). Prawdopodobnie Microsoft wdraża strategię mającą na celu uczynienie rozwiązania Dynamics NAV czystym rozwiązaniem w chmurze odpowiednim dla segmentu SMB w przyszłości. Różnice między Web i klientem Windows omówiłem na moim drugim blogu. Obecnie standard Dynamics NAV jest dostępny z integracją Office 365, w tym jedną autoryzację dla wszystkich programów, integrację z serwerem pocztowym Outlook, możliwość tworzenia indywidualnych szablonów dokumentów w Microsoft Word, udostępniając trochę miejsca dla danych z systemu i innych opcji . Z kolei integracja ta nie jest obecnie kompletna w systemie Dynamics AX, chociaż dane można również eksportować do programu Excel. pdf, itp. Istnieje również integracja z Outlookiem i możliwość tworzenia dokumentów z szablonem Microsoft Word. Wniosek: Dynamics NAV demonstruje szybsze przejście w kierunku chmury Wniosek: Dynamics NAV jest dostępny z integracją Office 356, podczas gdy w Dynamics AX ta funkcjonalność jest ograniczona Oprócz standardowych funkcji dostarczanych przez Microsoft w oprogramowaniu Dynamics AX i Dynamics NAV, dwa systemy mają bardzo szeroką gamę rozwiązań opracowanych przez partnerów (tzw. dodatki), które są zaprojektowane zarówno dla konkretnej branży, jak i dla pewnej ogólnej funkcjonalności. Dobrym przykładem jest moduł płac, który nie jest częścią standardowej wersji systemów, ale zawsze jest dostarczany przez wiodących partnerów Microsoft Dynamics w regionie. W obszarach takich jak wynajem sprzętu, leasing i faktoring, zarządzanie nieruchomościami i innymi sektorami, to partnerzy Microsoft ISV (niezależni dostawcy oprogramowania) zapewniają moduły oprogramowania. Jednym z przykładów jest rozwiązanie Elva DMS przeznaczone dla dealerów samochodowych i warsztatów na platformie Dynamics NAV. Biorąc pod uwagę historyczną strukturę sieci partnerów oraz fakt, że liczba partnerów Dynamics NAV jest znacznie wyższa niż w Dynamics AX, platforma Dynamics NAV oferuje szerszy wybór rozwiązań dla branż. Jednocześnie należy wspomnieć, że w wielu krajach Microsoft nie opublikował lokalnych wersji rozwiązania Dynamics NAV, ale zamiast tego podpisuje umowy z lokalnymi partnerami w sprawie lokalizacji Dynamics NAV dla danego regionu. Oficjalna dostępność Dynamics NAV jest ograniczona w niektórych krajach, takich jak Japonia. Gdyby ktoś poprosił mnie, abym wybrał trzy główne zalety i różnice obu produktów od wszystkich argumentów, mój wybór byłby prawdopodobnie następujący: Łatwość użytkowania (wygodny interfejs użytkownika) Pomyślny stosunek korzyści do kosztów Orientacja w kierunku usług w chmurze Bogata produkcja i Funkcjonalność zarządzania projektami Doskonała obsługa z dużymi wolumenami danych Rozbudowane opcje do analizy Dlatego fakt, że firma jest duża nie oznacza, że ​​koniecznie musi korzystać z Dynamics AX, i vice versa, małe firmy niekoniecznie muszą wybierać Dynamics NAV. To może być tylko jeden z kilku warunków wstępnych. Ważniejszy jest przemysł reprezentowany przez firmę lub organizację oraz struktura procesów operacyjnych. Biorąc pod uwagę plany publikowane przez Microsoft, jasne jest, że oba te produkty będą rozwijane dynamicznie. Pytanie dotyczy koncentracji na kierunku. Ostatnie wydarzenia pokazują, że ważne innowacje, takie jak klient sieciowy lub RTC (klient dostosowany do roli) są początkowo uwzględniane w rozwiązaniu Dynamics NAV, a ich późniejsze wersje pojawiają się również w rozwiązaniu Dynamics AX. Ponadto, Dynamics NAV jest pierwszym systemem zintegrowanym w chmurze z Office 365, który wyraźnie pokazuje przyszłość tego rozwiązania. W artykule porównano wersje systemu Microsoft Dynamics NAV 2018 i Microsoft Dynamics AX 2017

No comments:

Post a Comment